duminică, 12 mai 2013

Paine Mester Csalad fara gluten


          Ingrediente :

- 250 gr faina ( Mester Csalad - Diafitt )
- 250 ml apa sau lapte ( ZuZu , Fulga , Albalact etc )
- 25 gr margarina ( Rama )
- 1 ou
- 1 jumatate plic de drojdie ( Dr Oetker , Haas , Doves Farm )
- sare
- 1 jumatate lingurita zahar

           Preparare :
 
  Intr-un bol facem maiaua si adaugam 100 ml de apa calduta , drojdia , sarea , zaharul si cam 2 linguri bune de faina apoi mixam/framantam bine si  lasam la dospit in jur de 30 de min la loc caldut iar deasupra bolului punem un prosop umed . Adaugam oul , restl de apa si incepem sa mixam/framantam adaugam faina in ploaie avand atentie la gogolosi apoi adaugam margarina si mixam/framantam 5 minute bune , ungem tava si adaugam compozitia . Ungem painea cu ulei si lasam la dospit 30 de min cu un prosop umed cu apa calda deasupra tavei .

   Preincalzim cuptorul la 200 de grade ( eu pe 5 l-am lasat ) , bagam painea si lasam la 200 de grade in functie de cat o doriti de coapta 30 - 40 de minute ) apoi o acoperim cu un prosop umed pentru 2 minute .

3 comentarii:

  1. Buna,
    In primul rand multumiri pentru ceea ce impartasesti.
    In al doilea rand, am citit ca un produs poate fi testat daca contine gluten cu ajutorul tincturii de iod, el innegrindu-se.Credeam ca am citit chiar aici dar nu am reusit sa gasesc.
    Am facut mai multe teste si vrand sa fac comparatie cu ceva fara gluten, am pus o picatura peste o paine facuta din faina Alfa Mix de mine in casa. Surpriza a fost ca s-a innegrit instantaneu. Am pus si peste faina BEZGLUTEN si peste faina de orez ... si la fel.
    Stii ceva despre acest test? E valabil? Pentru ca mi se pare imposibil ca la 2 tipuri de faina sa iasa la fel si chiar la faina de orez. (eu nu sufar de intoeranta la gluten, dar urmez o dieta fara gluten care imi este de ajutor la glanda tiroida - deci nu am efectiv probleme vizibile daca mananc gluten).
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna , ma bucur ca va sunt de folos . Acel test se face doar pe produse care NU contin nici un fel de faina ( nu este un test pentru gluten ), amidon sau derivate din cereale pentru ca testul ne arata daca acel produs contine cereale , idiferent ca e porumb , orez sau grau testul va iesi pozitiv pentru ca nu testeaza glutenul . Deci da , daca faceti un test pe o paine sau faina fara gluten testul va iesi pozitiv desi acea faina sau paine nu contine gluten 100% pentru ca faina este facuta tot din cereale doar ca fara gluten . Testul este NUMAI pentru smantana , iaurturi , mezeluri , gume , etc mai multe detalii si exemple gasiti aici https://www.facebook.com/media/set/?set=a.348710218546954.86549.344349088983067&type=3#!/media/set/?set=a.348710218546954.86549.344349088983067&type=3 .

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc foarte mult. Sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere